1 Hívogató
2006. március 30.
Pap Gábor, HunHír.Hu
Minden ellentétes híreszteléssel szemben tudnunk kell: a Szent Korona által képviselt jogrend nem időleges érvényű! Ahogy tegnap érvényes volt, úgy érvényes ma is, holnap is, amíg emberi közösségek emberhez méltó életet akarnak élni a földön. Ne felejtsük el: a világ egyetlen szent jelzővel megtisztelt koronájáról van szó! Viselője, a magyar király pedig az egyetlen uralkodó a világtörténelemben, aki az apostol minősítést jogosan viselheti. Ilyen formán a rend, amely a Szent Korona felségterületén érvényesül, a világmindenség - magasztosabban szólva a Teremtő - rendje.
Ki hív meg kit és mire?
Te, Ember- és Honfitársam, tenmagadat, a felismert Igazság szolgálatára és
érvényesítésére. Sem fizikai, sem erkölcsi kényszer ebben kívülről nem
befolyásolhat. Csakis belső késztetésre mozdulj! Ha ilyet nem érzel, tekintsd
tárgytalannak ezt a hívogatást.
Valószínűleg tudod, mégsem árt figyelmeztetni rá: kétféle embertípus és ennek
megfelelően kétféle társadalom-modell működik emberlétünk kezdetétől a világban.
Mint egyének másokért vagy másokból (mások rovására) élhetünk. Az első esetben
két-két ember vagy embercsoport között minden fajta küzdelem csakis egymásért
folyhat. A tétje pedig az, hogy a másik félben szunnyadó értékeket felszínre
hozza, kibontakoztassa. Az ilyen küzdelemnek nincs vesztese, győztesnek pedig az
a fél mondhatja magát, aki a másikat maga fölé tudja emelni. A mi mondai
őstörténetünkben ezt a küzdelemtípust Hunor és Magyar életvitele példázza.
A másik esetben a küzdelem az egyéni, illetve csoportérdek kíméletlen
érvényesítésére irányul. Az erkölcs ebben semmiféle szerepet nem játszik. Az
érdek pedig a következő stratégiát diktálja: tudd meg, ki lehet jobb nálad, és
idejében semmisítsd meg! Az ilyen típusú küzdelemből szükségszerűen a rosszabbik
fél kerül ki győztesen, az áldozat pedig az ártatlan testvér lesz. Példa rá a
bibliai Káin, illetve az indoeurópai hagyomány ugyancsak testvérgyilkos
Romulusa. Ha az emberiség ezt a viselkedésmodellt érvényesíti mindennapi
gyakorlatában - ma, sajnos, ezt tapasztaljuk mind a gazdasági, mind a politikai
életben! - a leépülése feltartóztathatatlanul bekövetkezik. A mások rovására
történő érdekérvényesítés ugyanis az állatvilág jellemző viselkedés-modellje,
nem az emberé. Ezen az úton legfeljebb a főemlős (a majom) szintjéig lehet
eljutni a törzsfejlődésben. Ha pedig történetesen emberősöktől származunk,
óhatatlanul ide csúszunk vissza.
A társadalomszerveződés kétféle alaptípusa ezek szerint így alakul:
Ha a káini-romulusi modellt akarom érvényesíteni, mindenek előtt zárt
rendszereket kell képeznem az emberközösségeken belül. Ilyen zárt rendszer lehet
egy termelő-üzem, egy iskola, egy energiaszolgáltató vagy hírközlő rendszer, de
ilyen lehet egy természetellenes határok közé kényszerített ország is. Ebben
azután egyenlő működési esélyeket kell biztosítanom a másokért élő és a másokból
élő egyedeknek... (Lényegében véve az oszd meg és uralkodj elv gyakorlati
alkalmazásáról van itt szó.)
Legyen példa a zárt rendszerre a tyúkudvar, benne az egymásért élő egyedek a
baromfiak, a rajtuk élősködő egyedek a rókák. Belátható, mi lesz a baromfiudvar
sorsa, ha jogegyenlőséget hirdetünk meg a tyúkok és a rókák között. Az ilyen
társadalmi rendszert hagyományosan demokráciának nevezzük, és magyarra ezt a
szót népuralomnak fordítjuk. Valójában azonban ebben a működési modellben - akár
a jelenkori, akár a múltbeli gyakorlatot nézzük - nem a nép, hanem az arc
nélküli alattvalókból összeverődött tömeg a jogok gyakorlója. Ez azt jelenti,
hogy egy élősködő senkiházinak ugyanolyan mértékű a beleszólási lehetősége az
államügyek intézésébe, mint annak az egyénnek, aki egy élet önfeláldozó
munkájával építi, gyarapítja a közösséget. (Újabb időkben a helyzet annyival
romlott, hogy a demokrácia "népi"-ből "gépi"-be fordult át, amennyiben egy-egy
választás közhírré tett végeredménye elvileg korlátlan mértékben manipulálható a
gépi adatfeldolgozás "jóvoltából".)
Az ilyen típusú társadalom működését az ún. Gresham-törvény szabályozza.
Eszerint - lexikon-adat, érdemes utánanézni! - "ha egy országban egyidejűleg
kétféle pénznem van forgalomban, törvényszerű, hogy a rosszabb szorítja ki a
jobbat". Belátható: itt a káini modell érvényesüléséről van szó a pénzvilágban.
A tétel érvényessége azonban nem áll meg a pénzvilág határán, ha-nem minden
olyan zárt rendszerre (!) érvényes, amelyben egyidejűleg kétféle értékrend van
forgalomban. A "másság" ilyenformán közvetlenül érdekelt abban, hogy minden
vitás kérdésben a rosszabbik (az erkölcsileg alacsonyabb rendű) megoldást
válassza, mert csak így tud sikerre vergődni.
Az egymásért vállalt küzdelem jegyében működő társadalomban nem a tömeg-uralom,
hanem a magasabb elvek által irányított rend (idegen szóval hierarchia, vagyis
szent uralom határozza meg az egyedek, illetve a kisebb-nagyobb közösségek
egymáshoz való viszonyát. Az ilyen működésrendű társadalomban minden és mindenki
ott és addig jut szerephez, ahol és ameddig a képességeit a legszerencsésebben,
illetve legeredményesebben tudja kamatoztatni - a köz javára.
Tudnunk kell: a teremtett világ - tudományos szakszóval: az Univerzum - nem
demokratikus, hanem hierarchikus rendben működik. Ha a társadalom hosszabb távon
egészségesen akar működni, a saját működésrendjét ehhez a tágabb, őt is magában
foglaló egyetemes rendhez kell igazítania.
A hierarchikus rendszerű társadalomműködést egyetlen igazi veszély fenyegetheti,
és az ellenzői minden esetben erre hivatkozva is támadják. A zsarnoksággá
fajulás veszélyéről van szó. Ez akkor következik be, ha a "szent uralom"
kulcsfontosságú pozícióit - kakukkfiókákként - hatalmi tébolyban szenvedő
önjelöltek vagy minden-re elszánt maffiavezérek kaparintják meg. Az emberiség
egyetemes történetében egyetlen olyan társadalomszerveződési modellt ismerünk,
amelyik a hierarchia keretei között hathatósan el tudja hárítani a zsarnokságba
torkollás veszélyét. Ez a Szent Korona működési elve, illetve ennek az elvnek az
érvényesülése a napi gyakorlatban.
A Szent Korona felségterületén a jogok forrásaként nem hús-vér személy (a
mindenkori király) tételeződik, hanem maga a Szent Korona, mint személyfölötti
élő minőség. Ilyen módon ezeknek a jogoknak a kisajátítása és a velük való
visszaélés elvileg is, gyakorlatilag is lehetetlenné válik. A Szent Korona
jogainak érvényesítése nem egyetlen személyre, a királyra hárul, hanem egyenlő
arányban foganatosítja azokat a nemzet és a király. Így mind a tömeguralomba,
mind a parancsuralomba csúszás lehetősége kiküszöbölődik.
Nem a magyarságnak, hanem az emberiségnek a létérdekei diktálják a Szent Korona
felségjogainak helyreállítását!
Minden ellentétes híreszteléssel szemben tudnunk kell: a Szent Korona által
képviselt jogrend nem időleges érvényű! Ahogy tegnap érvényes volt, úgy érvényes
ma is, holnap is, amíg emberi közösségek emberhez méltó életet akarnak élni a
földön. Ne felejtsük el: a világ egyetlen szent jelzővel megtisztelt koronájáról
van szó! Viselője, a magyar király pedig az egyetlen uralkodó a
világtörténelemben, aki az apostol minősítést jogosan viselheti. Ilyen formán a
rend, amely a Szent Korona felségterületén érvényesül, a világmindenség -
magasztosabban szólva a Teremtő - rendje.
Még néhány fontos tudnivaló. Minden ember, születésétől fogva egyszerre kétféle
időnagyságrendben él. Mint egyén, egy 365-66 napból álló ún. "kis évben", mint
valamely nemzet fia, egy kereken huszonhatezer kis évből álló precessziós vagy
"nagy Nap-évben". (Ezek nem asztrológiai, hanem asztronómiai, azaz szigorúan
tudományos megalapozottságú adatok!) A magyar Szent Korona is ebben a kétféle
nagyságrendben fejti ki a maga közjogi tevékenységét, amikor egyrészt a
precessziós nagyságrendben élő nemzetre, másrészt a "kis éves" időkerethez
kötött egyénre, a királyra - hangsúlyozottan így, együtt - bízza a benne
megtestesülő jogok gyakorlását. A két tényező közötti összhang a hierarchia,
azaz a "szent uralom" zökkenőmentes érvényesülésének záloga.
Ez az összhang jellemezte a magyar királyság működését az Árpád-ház (eredetibb
nevén a Turul-dinasztia) uralma alatt, majd kisebb megszakításokkal egészen
Mátyás király haláláig. A Habsburg-korszakban ez a harmónia végzetesen
megbomlott. Az egyensúly az egyszemélyi joggyakorlás, magyarán a parancsuralom
irányába tolódott el. A nemzet, mint a "Szent Korona teste", kiiktatódott a
hatalom tényleges gyakorlásából, az országlakosok pedig, mint a "Szent Korona
tagjai", kényre-kegyre kiszolgáltatott alattvalóivá silányultak az idegenszívű
zsarnokoknak. Tapasztalati tény: ez az állapot mind a mai napig érvényben
maradt, és országhatároktól függetlenül egyforma súllyal nehezedik a
magyarságra.
Mindamellett tudnunk kell: ősi és mindez ideig jogszerűen nem módosított
törvényeink értelmében a történelmi Magyarország teljes területe ma is a Szent
Korona elidegeníthetetlen tulajdona, amelyből egy talpalatnyi földet sem lehet
kisajátítani vagy áruba bocsátani. Ilyen módon a külföldről becsalogatott
földvásárlók, illetve az erőszakosan behajtott idegen telepesek legfeljebb
ideiglenes haszonélvezői lehetnek az általuk birtokba vett földterületeknek,
valamint a hozzájuk tartozó ingó és ingatlan javaknak. A Szent Korona
jogrendjének - várhatóan a közeljövőben történő - helyreállítása esetén azonban
valamennyi jogszerűtlenül eltulajdonított földterület és vagyontárgy
ellenszolgáltatás nélkül visszaszáll jogos tulajdonosára, a magyar Szent
Koronára.
Eddig a felismerések. De vajon elég-e felismerni az igazságot?
Én már döntöttem. Mint a Szent Korona tagja, vállalom a benne és általa
megtestesülő "szent uralmat", és mindent megteszek annak érdekében, hogy
érvényre is juthasson a Szent Korona felségterületén, földrészünk szívében, a
Kárpát-medencében. Elismerem, hogy minden becsületes ember, aki hasonló
szándékot nyilvánít ki, nekem testvérem, függetlenül attól, milyen nyelven
beszél, milyen a bőrszíne, a vallása, a nemzetisége. Egyetlen nagy családhoz
tartozunk, egymásért élünk.
Szent Koronánk képrendje, benne a két ingyen gyógyító szent orvossal, királynak
és nemzetnek egyforma hangsúllyal példázza: mi nem hódítani, hanem gyógyítani
igyekszünk, az élet minden területén. Mert a világ ma nagyon beteg. És nem
mutatósnál mutatósabb ígéretekkel, csakis személyes jó példával orvosolható.
Ilyen irányú szándékomnak a kinyilvánítója ez a pár mondat.
Keresem azokat az embertársaimat, akiknek hasonló a szándékuk, mert tudván
tudom: egyetlen esőcsepp, magára hagyva, sohasem érheti el a tengert. Csak ha
egyesülni tud a társaival, a többi esőcseppel. Így lesz belőlük előbb erecske,
majd patak, folyó, folyam... És akkor - de csakis akkor! - minden földi akadályt
legyőzve célba érhet az egyetlen cseppecske is.
Az utat azonban nemcsak megtalálni kell. El is kell indulni rajta.
Úgy legyen!
Végül magamnak teszem fel a kérdést, és - ha szükségét érzem - magam, magamnak
válaszolok rá.
Mit jelent nekem, személyesen az, hogy a Szent Korona uralmi rendjében élhetek?
Hogyan élem meg ezt? Mit várok ettől a rendtől a magam, családom, nemzetem és az
egész emberiség sorsának jobbra fordulása ügyében, és magam mivel kívánok
hozzájárulni ahhoz, hogy ennek a "szent uralomnak" a keretében a kívánt jobbra
fordulás be is következzék?
(Az írás megjelent az Ősi Gyökérben)
© HunHír.Hu - www.hunhir.hu