Lipusz Zsolt:
Emlékezzünk: Az első judeo-bolsevik horrordiktatúra – 90 év távlatából
„A bolsevik olyan
ember, aki elégedetlen, irigy és tele van gyűlölködéssel. Mindenkit gyűlöl, aki
nem úgy gondolkodik, mint ő… Aki csak rest, és ezért elégedetlen. Aki
tehetségtelen, és ezért irigy… Aki nem akar egyebet, mint munka nélkül
hozzájutni valamihez, osztozkodni a másén. És gyilkosságokkal csinál helyet
magának a világban. Mindegy, hogy minek nevezi magát. Mindegy, hogy milyen
jelszó nevében fosztogat, és milyen zászló alatt vonul fel az utcákon.
Végeredményben egy és ugyanaz. Homo bestialis. Állatember.”
(Czegei Wass Albert)
Korvin-Klein Ottó, a púpos, lófejű zsidó
A hazánkban 1918
őszén elindult politikai bomlási folyamat 1919 kora tavaszán érte el
mélypontját. Az őszirózsás – korabeli elnevezéssel – patkányforradalomnak
köszönhetően a szabadkőművesek és az ún. polgári radikálisok marionettfigurája,
Károlyi Mihály került hatalomra. E hatalom hazugságban fogant, miképpen abban is
múlt ki. 1918. október 31-én ugyanis a vörös gróf a következő, valótlan
kijelentést tette: „Magyarországot csak én menthetem meg.” Majd alig több mint
negyedévnyi országpusztítás és anarchiateremtés után e mondatokkal távozott a
hazai közéletből: „Átadom a hatalmat Magyarország népei proletáriátusának.”
Hazánkban 1918. október 31-e óta ex-lex állapot volt, az országnak nem volt sem
működő parlamentje, sem felelős, törvényes kormánya, az államformát ráadásul úgy
változtatták meg teljesen önkényesen Károlyiék ún. népköztársaságra (I.
köztársaság), hogy ebben a kérdésben sem parlamenti határozat nem született, sem
ügydöntő népszavazást, referendumot nem tartottak. A kommunisták hatalomra
kerülése – miképpen mindenütt másutt a világon – azonban még a Károlyiénál is
kétesebb körülmények között, a tőlük azóta is megszokott közönséges politikai
csalás által ment végbe.
Történt ugyanis, hogy az éppen megfelelő helyen, a Gyűjtőfogházban tartózkodó
kommunista vezetők megállapodtak a Landler Jenő, Kunfi (Kunstatter) Zsigmond és
Weltner Jakab által vezetett baloldali szociáldemokratákkal egy kommunista
hatalomátvételről. Kun (Kohn) Béláék aztán a hírhedett polgári radikális
újságíró, Kéri (Krammer) Pál szövegezésében Károlyi nevében lemondási
nyilatkozatot hamisítanak. (Kéri-Krammer az előző év őszén Az Est című lap
hasábjain uszított Tisza István meggyilkolására).
Károlyi végül utólag „falazott” a kommunistáknak, és 1919. március 21-én valóban
távozott a hatalomból, így látszatra gördülékenyen zajlott le az uralomváltás. A
vörös grófot e napon a pesti nép még láthatta, amint élete párjával, Andrássy
Katinka grófnővel a Duna-parti korzón sétált. Károlyi kabátja gomblyukában nagy
vörös szegfűt (igen, már akkor is…) viselt, a felesége pedig frígiai sapkaszerű
(a francia jakobinusok viselete volt) vörös kalapot és vérvörös köpenyeggallért.
Jó kedvűen, nevetgélve andalogtak. A vörös grófné szerint Magyarországnak még
soha nem volt oka olyan boldogságra, mint azokban a vészterhes napokban. Maga
Károlyi pedig búcsúbeszédében a következő, épületes kijelentést tette: „Nem kell
feledni, ha egy-két egzisztencia vagy vagyon tönkre is megy, ha az új rend
kialakulásánál egyesekkel talán méltatlanság is történik, ezt az ország
érdekében el kell viselni. Öntsünk olajat az új kormányzat kerekeire, és
kövessünk el mindent, hogy vállalkozása sikerüljön, mert ez a magyar faj
érdeke.” (Veterán bolsevik és partizán olvasóink kedvéért: jelen írásomban arról
a történelmi miniatűrről van szó, amely előttük, mint „tanácsköztársaság”,
illetve „dicsőséges 133 nap” ismeretes.)
Kik voltak azok, akik e napon a hatalmat magukhoz ragadták Magyarországon? A
Kommunisták Magyarországi Pártját (KMP) 1918 tavaszán orosz hadifogságba esett
bolsevikok hozták létre Kun (Kohn) Béla vezetésével az Oroszországi Kommunista
(bolsevik) Párt Magyar Csoportja néven, s majd csak hazatérve, 1918 novemberében
vették fel a KMP nevet. Maga a pártvezető, aki a későbbiekben 133 napig a vörös
diktatúra első embere lesz, meglehetősen tekintélyes köztörvényes múltat
tudhatott maga mögött.
Kun-Kohn Béla
A háború előtt
Kolozsváron volt munkásbiztosító takarékpénztári tisztviselő, ám innen azért
kellett eltűnnie, mert ellopta a biztosító betegsegélyező pénztárát. A jeles
építész, képzőművész és író, Koós Károly is megemlegette Kun nevét, hiszen
amikor nála járt, magához vette egyik Móricz-illusztrációját. Maga Koós így
emlékezik meg a pártvezérről: „Okos, szorgalmas, de rettentően pökhendi zsidó
fiú volt, osztálytársai átlag minden héten kegyetlenül elverték, de nem
használt...” Kun a háború alatt folytatta, amit a „boldog békeidőkben”
elkezdett: bajtársa ellen elkövetett lopás miatt elítélték, majd hazaárulást
elkövetve átszökött az oroszokhoz, ott pedig bolsevik szolgálatba állt.
1919. március 21-én a szociáldemokrata és a kommunista párt egyesült, s
hivatalosan immár Magyarországi Szocialista Pártnak, azaz – nomen est omen –
MSZP-nek nevezték a marxista-leninista politikai formációt. A kormányzat neve
pedig Forradalmi Kormányzótanács lett. Tagjai, az elnök, Garbai Sándor
kivételével valamennyien zsidók voltak, ez történelmi tény. Miképpen az is, hogy
a hazai zsidóság már 1918 őszétől, a Károlyi-érában is csaknem kizárólagos
vezető szerepet játszott a polgári radikálisoknak és a szociáldemokratáknak
köszönhetően a magyarországi politikai életben. Károlyi hírhedett belgrádi
útjával kapcsolatban Erdős (Ehrental) Regina költőnő az alábbi balladát írta:
„Elméne Belgrádba jó Károlyi Mihály
bús Károlyi Mihály
nagy Károlyi Mihály…”
Mindezt a kiváló közíró-publicista, Marschalkó Lajos a következőképpen folytatja
1918 árulóiról írott könyvében: „Elméne és magával vivé mint az ezeréves
Magyarország képviselőit, Csernyák Imre lefokozott századost, Hatvany-Deutsch
Lajost, Jászi (Jakubovics) Oszkárt, a munkás- és katonatanácsok izraelitáit.
Elméne, s a gyülekezet láttára joggal hihette Franchet d’Esperey tábornok (az
antant balkáni erőinek főparancsnoka), hogy nem az ezeréves Magyarország
képviseletét, nem a keresztény Szent István-i birodalom követeit fogadja, hanem
a hitközség elöljáróságát.”
Mivel a KMP (MSZP) vezetésében is a zsidóság abszolút túlsúlya érvényesült, az
1918 őszén elkezdődött folyamat 1919. március 21-e után folytatódott. Néhány
ismertebb személy a népbiztosok névsorából: Kun(Kohn) Béla, Pogány (Schwartz)
József, Szamuely (Samuel) Tibor, Rákosi (Rosenfeld) Mátyás, Lukács (Löwinger)
György, Ágoston (Augenstein) Péter stb.
A korabeli pesti humor szerint Garbai csupán azért került be a grémiumba, hogy
legyen, aki sábeszkor aláírja a halálos ítéletet. (Mivel ezen a napon
munkavégzési tilalom van a zsidóknál, ezzel arra utaltak, hogy a bolsevik
népbiztosok egyetlen tevékenysége a gyilkosságok elkövetése volt). A bolsevik
terrorállam legfőbb jellemzője a normális politikai, jogi és gazdasági viszonyok
megszüntetése, s az ennek nyomában fellépő anarchia volt.
A magyarság kétségkívül a féktelen terror miatt szenvedett a leginkább eme
dicstelen 133 nap alatt. Ennek fő letéteményesei a Vörös Őrség, illetve a
Szamuely vezette karhatalom, és a Cserny-különítmény, közkeletű nevükön a
Lenin-fiúk voltak. Szamuely fogalmazta meg a bolsevik rezsim politikai
hitvallását e kinyilatkoztatásban: „A terror a mi kormányzatunk legfőbb
fegyvere.” Máskülönben tőle jegyezték fel a vérengzések időszakában ezt a
mondatot is: „Meg akarom mosni a kezemet, mert hullaszagú”. A vörös terroristák
– akárcsak oroszországi elvtársaik – elsősorban a hagyományos életformát és a
helyi kis közösségeket őrző, vallásos parasztságnak üzentek hadat, de a
kispolgárság és az úri középosztály tagjai is rettegésben töltötték
mindennapjaikat.
Cserny József, a Hollán család gyilkosa
Kortársi visszaemlékezésekből, illetve a jogrend helyreállítása után megindított
büntetőeljárások iratanyagából horrorisztikus kép bontakozik ki 1919 nyarának
Magyarországáról. Például 1919. június 7-én, Sopronkövesden garázdálkodtak
Szamuely hóhérlegényei. Itt Schmidt Mátyás vasúti pénztárost ítélte a vezér
kihallgatás nélkül halálra. Az álla alá egy rudazókötelet csavartak, és egy
körtefára felakasztották. Minthogy lélegezni néha-néha tudott, délelőtt fél
kilenctől tizenegy óráig kínozták, míg végre meghalt. Előzőleg a fiát
kényszerítették, hogy akassza fel az édesapját (tudjuk mai marxistáinktól, hogy
a bolsevizmus eredendően humánus világnézet), de az erre nem volt hajlandó, sőt
felajánlotta, hogy inkább meghal az apja helyett. Erre összeszurkálták a fiút,
aki fájdalmában elájult. Majd fellocsolták, és végig kellett néznie édesapja
szenvedését, végül a szemben lévő fára őt is felakasztották. Ezt viszont az
apjának kellett végiggyötrődnie. Ezalatt a fenevadak nyugodtan tízóraiztak.
Sőt, így válaszoltak a fiúnak, amikor az apja életéért könyörgött: „Felakasztjuk
mi az Úristent is!”
1919. június végén a Duna- Tisza köze lakosságát tartotta rettegésben a – sok
elvtársához hasonlóan – köztörvényes bűnöző Szamuely. Kunszentmiklóson például
egyik embere, egy bizonyos Kerekes (Kohn) az állomáson hangosan vitatkozott a
kiszabadított rablógyilkossal, Nick Gusztávval arról, hogy öt perc alatt két
vagy három embert lehet-e akasztani. Dunapatajon fegyveres harcra került sor.
Szamuely ágyúval lövette a szerszámokkal, kaszákkal felfegyverzett parasztokat.
Mégsem adták meg magukat. Százak estek el eközben, majd a község elfoglalása
után hatvan embert, öreget, férfit, fiút, kihallgatás nélkül akasztatott és
lövetett agyon. Maga igazította nem egy áldozatának a nyakára a kötelet. Majd a
jól végzett munka örömére lakkcipőjében lépegetett a hullákon.
Tömeges kivégzéseknél
a Lenin-fiúk, mint a vadállatok estek neki a szerencsétlen áldozatoknak, és
elkezdték őket puskatussal, kézigránáttal ütni és rohamkésekkel szurkálni. Az
emberek testéből ömlött a vér. Nagyon sokaknak eltörték a karját, a derekát,
aztán egy fa alatt székre állítva őket, nyakukba akasztották a kötelet, és
megparancsolták nekik, hogy maguk rúgják ki maguk alól a széket. Ha a
szerencsétlen mártír rettenetes félelmében ezt nem tudta megtenni, a vörös
fenevadak addig szurkálták késekkel, amíg élet volt benne, illetve ki nem rúgta
végül lábai alól a széket. Továbbá, kedvelt kínzási mód volt az is, hogy az
áldozat egyik szemét kiszúrták, s úgy kellett pokoli kínok között végignéznie
társai kivégzését. Gyakran kitépték az áldozat nyelvét, de arra is találunk
példát, hogy a kínlódó embernek felmetszették a hasát, és kihúzták a beleit.
A Szamuely-terrorkommandóban – akárcsak a pártvezetésben és a Forradalmi
Kormányzótanácsban – jórészt a hazai zsidóság képviselőit találjuk, egyebek
között Korvin (Klein) Ottót, Morgenstern Árpádot, Bienenstock Ármint, Feldmár
Marcellt, Keller Józsefet, s más kevésbé közismert mészárossegédet.
A magyar történelem során 1919-ben valósult meg először az, hogy egy erőszakos
úton, magát a társadalmi többség képviselőjének önkényesen kinyilvánító, magyar
nemzeti identitással nem rendelkező, kozmopolita-internacionalista csoport az
összes írott és íratlan törvény és jogszokás semmibe vételével, a terror állami
szintre emelésével (a mai kormányzatnak volt kiktől tanulnia), idegen hatalom
érdekében, a nemzeti érdek elárulásával bitorolta a hatalmat.
Minthogy idegen, szovjet-orosz mintára szervezték meg, s Moszkvát képviselte
Budapesten, onnan pénzelték (őket pedig New Yorkból a Schiff, a Khun, Loeb &
Co., a Guggenheim stb. bankházak), hiszen hazai földön semmiféle
politikai-ideológiai gyökerei és társadalmi háttérbázisa nem volt a vörös
terroristáknak, bár világmegváltó és általános népboldogító eszméik hirdetésével
átmenetileg jó szándékú, tisztességes embereket is meg tudtak vezetni, erre
példa Babits Mihály, Tóth Árpád, Móricz Zsigmond, Kodály Zoltán és más szellemi
nagyságok esete. Igaz, ők rövid idő alatt felismerték, hogy közönséges és
demagóg politikai szélhámosokkal van dolguk. A vörös despotizmus tobzódásának –
becslések szerint – több ezer halálos áldozata volt, ebből a normális jogrend és
törvényes állapotok helyre állítása után 590-et sikerült kétséget kizáróan
bizonyítani, illetve ezen ügyekben ítéletet hozni.
Amikor elérkezett kommunistáink számára a vég (sajnálatos módon a kommünt a
román hadsereg döntötte meg), elvtársaink még idejében kereket oldottak. A – más
– magántulajdonát olyannyira ördögtől valónak tartó bolsevikok rengeteg értéket
igyekeztek kicsempészni az országból. Kosztolányi Édes Anna című regényében így
örökíti meg a diktátor menekülését: „Kun Béla repülőgépen menekült az országból.
Délután –úgy öt óra felé – a Hungária-szállóban székelő szovjetház körül
fölrebbent egy repülőgép, átrepült a Dunán, a Várhegyen, s merész kanyarodással
a Vérmező felé tartott. A gépet maga a népbiztos vezette. Alacsonyan szállt,
alig húsz méter magasságban, úgy hogy arcát is látni lehetett. Sápadt volt,
borotválatlan, mint rendesen. Vigyorgott az alant álló polgárokra, s vásott
kajánsággal csúfondárosan még búcsút is intett egyeseknek. Zserbókat vitt,
melyekkel teletömte puffadozó zsebeit, aztán ékszereket, grófnék, bárónék
kegyes, jótékony hölgyek drágaköveit, templomi kelyheket, sok más egyéb
kincseket. Karjairól vastag aranyláncok lógtak.” A menekülő népbiztosoknál
csaknem 50 ezer koronát és 10 ezer korona értéken felüli ékszereket találtak,
illetve az Osztrák-Magyar Bank budapesti főintézetéből 25 millió koronát
próbáltak ellopni.
Az 1919-es kommunista élősködés is azt bizonyítja, hogy elvtársaink kész,
kifejlett karakterrel léptek a történelem színpadjára, s azóta sem mentek át
jellemfejlődésen, hiszen egyetlen tudományuk a „Magyarország aranybánya, aki nem
lop majd megbánja” bolsevik hitvallásának jegyében az, hogy mi módon kell
totális káoszt és zűrzavart előidézni, majd a zavarosban halászva a nemzeti
vagyont szétlopni, s közben némi eufémizmussal elmagyarázni a népnek, hogy
mindez az ő érdekében és boldogulására történik.
A kései utódok, akik jó tanítványoknak bizonyultak, ezt teszik immár húsz éve.
Az 1919-es szörnyűséges horroruralom legtömörebb és lényegre törő jellemzését
Palatinus József adta a szabadkőművesség bűneiről 1937-ben megjelentetett kiváló
művében ekképpen:
„Alig 17 éve múlt annak, hogy a budapesti gyűjtőfogházból kiszabadult szovjet
csőcselék a szabadkőműves-radikális zsidóság vak eszközéül feltolt szerencsétlen
gróf Károlyi Mihály és internacionalista desperádói által tervszerűen és
céltudatosan előkészített őszirózsás forradalma talajából fakadt posványon
kifeszítették a vörös téboly kalózhajóinak vitorláit, és 133 napon át Lombroso
legtipikusabb gonosztevőit csimborasszói magasságban felülmúló bestialitással
rabolva, gyilkolva, az osztálydespotizmusnak olyan hallatlan és gyalázatos
terroruralmát oktrojálják szerencsétlen hazánkra, mely örök szégyenfoltja marad
a magyar históriának. (…) 133 napig tobzódott ebben a szerencsétlenül
meggyötört országban a vörös téboly, amely mérhetetlen vér és vagyonáldozatot
követelt. A legkétesebb egzisztenciák, írógépjavító vigécek, tyúkprókátorok,
álhírlapírók, soha tengert nem látó tengerészek, bőrkabátos és állig
felfegyverzett bócherzsidók, a legkétesebb egzisztenciákból máról holnapra
Napóleonná avanzsált hadvezérek, véreskezű terrorcsapatok tartották megszállva
az országot, vérfagyasztó rémületet keltve mindenütt, ahol megjelentek. Az
egyiptomi sáskajárás nem tarolta le annak idején annyira a Nílus-medencét, mint
az ötcsillagos szovjet-banda siserehada, melynek végcélja volt Magyarországon
lerakni az új Judea államának fundamentumát.”
Epilógus
Sajnálatos módon 1919 még ma sem teljes egészében lezárt, megkövesedett múlt.
Eszmeisége súlyos örökségként mérgezi mindennapjainkat. Ideológiai-politikai
örökösei ma is itt vannak közöttünk, és alkalmazzák azokat a hatalomgyakorlási
technikákat, amelyeket Kunék kilencven évvel ezelőtt meghonosítottak.
S arról se feledkezzünk meg, hogy a mai, szegfűs MSZP egyenes ági jogutódja a
KMP-nek, illetve a ’19-es MSZP-nek. No persze a tragikus március 21-ei napon,
kabátján vörös szegfűt viselő Károlyi szellemiségéből is jókorát merített ez a
párt, nem csak a virágszimbolika terén. Napjaink nemzetgyilkos politikáját és a
neo-ÁVH brutalitását tekintve pedig azt mondhatjuk az egész politikai
intézményrendszerünkre és az azt működtető elitre, hogy húsz esztendeje csupán a
cégért festették át, de a kocsma ugyanaz maradt, sőt az épület állaga
folyamatosan romlik, mi több, napról napra mind erősebben düledezik.
Ezen kívül a jakobinus-kommunista politikai hagyomány honosította meg a modern
világban a bűnösség vélelmezésének elvét. Ez azt jelenti, hogy amennyiben az
államhatalom, illetve a kommunista párt megvádol valakit bűnelkövetéssel vagy
annak a szándékával, afféle gondolatbűnként, úgy a vád alá helyezettnek kell
bizonyítania, hogy nem áll(t) szándékában a feltételezett bűncselekményt
elkövetni. 2006 ősze óta se szeri, se száma ezeknek az eseteknek, a legutóbbi
döbbenetes példa éppen március 15-ei nemzeti ünnepünk alkalmából az állampolgári
jogok felfüggesztése, és az emberi méltóság koszos, ávós bakancsok általi lábbal
tiprása volt erre.
Prónay PálA bolsevik történeti epizódnak
vannak azonban más irányú tanulságai és párhuzamai is. 1919 utóéletét tekintve
fontos hangsúlyoznunk azt is, hogy a megtorlás és a felelősségre vonás nem
maradt el. Az önkéntes alapon szerveződött gárdák, szabadcsapatok, Prónay Pál,
Héjjas Iván, Ostenburg-Moravek Gyula, Kozma Miklós és társaik vezetésével
kíméletlenül megtorolták – nagyon helyesen – a vörös terrorbandák által
elkövetett égbekiáltó gaztetteket. Akárcsak 1956-ban a fegyvert fogott magyar
nép a megelőző 11 év ávós, embertelen szadizmusának szörnyűségeit annak
főszereplőin. A Rongyos Gárdát létrehozó Prónay egyebek között Enyingen
teremtett rendet, ahol saját feljegyzése szerint „…volt munka elég. A kocsma
udvarán az első fél órában egy fára máris öt kommunista lett felakasztva.” (A
várost és környékét a káoszőrség tehetetlensége folytán rettegésben tartó
cigánymaffia soraiban rendet vágandó, ma is igencsak jól jönne ott egy új
Prónay.)
A történelem tanulsága szerint tehát a vörös karhatalom bűnözői eddig mindig
elnyerték méltó büntetésüket. Kivétel e törvényszerűség alól a közelmúlt és
napjaink története. Ne ringassa magát azonban abban az illúzióban a mai neoávó,
hogy ők megúszták, és egyre pofátlanabb gaztetteket követhetnek el a
magyarsággal szemben, lévén még egy rövid ideig ők az urak, s ezen okból a jogon
és törvényeken felül állóknak képzelik magukat. Amikor a valóságos
rendszerváltoztatás várva várt, s hamarosan ránk köszöntő pillanatában a vörös
hordalékot lecsúsztatjuk a történelem pöcegödrébe, el fog jönni az igazság
pillanata. És akkor ezek az emberi méltóságot meg nemzeti jelképeket gyalázó
zsandárok örüljenek, ha – ellentétben 1919-es és 1956-os elődeikkel – megússzák
sokéves börtönbüntetéssel!
Lipusz Zsolt
középiskolai tanár – Kuruc.info