Lajdi Péter
Gondolatok egy egyházi körlevél kapcsán
A Magyar Katolikus Püspöki Konferencia legutóbbi körlevelében (2009. szept.
20.) éles kirohanást intézett a még félálomban lévő, de már tömegesen ébredező
hívek megtartása érdekében mindazok ellen, akik – idézem – „a különböző vallási
elemeket keverő ősmagyar(?) vallási szinkretizmus(?!)”-sal merészelnek
foglalkozni. Magyarra fordítva az MKPK elítél és helytelenít minden olyan
törekvést, amely a magyar múltat és régmúltat minden vonalasságtól és hatalmi
érdektől függetlenül az elhallgatott igazság kiderítésének céljából kutatja.
Az MKPK átok alá von tehát minden olyan múltunkkal kapcsolatos vizsgálódást,
mely olyan eredményekre jut, melyek nem felelnek meg mindenben az egyház által
manapság tanítottaknak, melyek olyan vitathatatlan történelmi tényekről fújják
le a port, melyek nem tüntetik föl minden téren a zsidókeresztény egyházak
múltbeli tetteit olyan fényben, amelyet ők elvárnának.
Mi is az alapvetés? Nem egyéb, minthogy semmi mást nem kérünk számon a papságon,
legkiváltképp’ a főpapi kaszton, mint Jézus tanítását és az e tanok szellemében
folytatott elvárható életvitelt. Itt közbe kell szúrjam, hogy semmiképpen sem
szeretnék az általánosítás súlyos bűnébe esni azáltal, hogy az alsó papság és
szerzetesség jézusi szellemben élő tisztességes tagjait, és ez néhány igaz
embernek megmaradt főpapra is vonatkozik, – mégha gondolkodásukban foglyai is a
zsidó-keresztény folytonosság tanításának - igaztalanul megvádoljam vagy egy
kalap alá vegyem őket az egyházi vezetőség egyre szaporodó mindazon tagjaival,
akik egy egyre elhatalmasodóban lévő és egyre hisztérikusabbá váló, egyre mohóbb
nemzetekfölötti, sötét háttérhatalom kiszolgálói, mely minden téren és minden
szinten talál éppen elég lefizethető és jellemtelen kollaboránst.
Főpapjainkat arról a tanításról szeretnénk csupán elszámoltatni, melyet a
szószéken nagy vehemenciával hirdetnek a hívek felé, miközben egészen más jár a
fejükben. Mert ma már szinte elviselhetetlen végignézni azt, milyen sokan élnek
remekül, mily sokan folytatnak henye életvitelt Jézus Örömhírének hirdetéséből
és be nem tartásából.
Ami a zsidóságot illeti, egy olyan nemzetet sem érne bírálat és nem övezne
gyűlölet a többi nép részéről, mely az egész emberiség jótevőjeként a népek
üdvén és boldogságán fáradozik. Ha hosszú időn keresztül mindenütt közutálat
tárgyává válik egy bizonyos populáció, annak általában súlyos okai vannak. Úgy
is fogalmazhatnék, hogy minden nép, mint ahogyan minden egyes ember is, felelős
azért, hogyan viszonyulnak hozzá a közelebbi vagy távolabbi környezetében,
hacsak nem gonosz intrika vagy rágalomhadjárat áldozata, mint a kisantant
utódállamok propagandagépezetének csapdájába esett magyarság.
A zsidóság, bárhol is él a világon, sovén, betegesen anyagias és agresszív
viselkedésével az ellene megnyilvánuló indulatokat saját maga provokálja ki
minden befogadó nép körében. Semmi gondunk sem lenne a judeokrisztianizmus
egyház által kierőszakolt zsidó gyökereivel, ha ez egyrészt nem felelne meg a
történelmi és főleg üdvtörténeti tényeknek, másrészt pedig ha a fenti leírás az
„Ószövetség” népére igaz lenne. Ennek azonban sajnos éppen az ellenkezőjéről va
szó.
Elég csak kellő figyelemmel elolvasni e nép saját írástudói által lejegyzett,
néhol mesei motívumokat is fölhasználó történetét a „Könyvek Könyvében”. Ha hűek
szeretnénk maradni lelkiismeretünkhöz, kénytelen-kelletlen meg kell
állapítanunk, hogy az e nép körében történtek semmivel sem támasztják alá egy az
Egy Igaz Isten (és nem Jahve) által „kiválasztott, szent nép”-pel kapcsolatban
kialakítható képzeteket.
Érthető tehát az az aggodalommal vegyes, heveny idegesség, mely a zsidóság
hajdani vezetőit áthatotta, amikor a kereszténységnek zsidókeresztény ága
kezdett szárba szökkenni.
Egyrészt Jákob utódaira mindig is jellemző volt a titkolózásra való hajlam,
ugyanis sosem szerettek nyílt kártyákkal játszani, mert mindig volt takargatni
valójuk, valódi terveik sosem szolgálták a megvetőleg csak „gój”-nak,
nemzsidónak titulált más nemzetek polgárainak érdekeit. Ahogy a faji alapon
kizárólag zsidó vérségű tagokat magába tömörítő zsidó szabadkőműves páholy, a
B’nai B’rith egyik alaptétele kimondja, hogy szabadkőművesnek – különösen az
említett zsidó páholynak tagja – lenni „ a zsidó lét egyik formája”.
Másrészt arra számíthattak, hogyha széles körben ismertté válnak a „szent”
könyveikben leírt történetek, a sok csalás és vérgőzös esemény olvastán az
idegen népek fiai elborzadva a zsidósággal szemben ellenséges érzülettel
viseltetnek majd. Ezért vált szükségessé már az első zsidókeresztény teológus,
Saul-Pál óta egyre több magas egyházi tisztséget zsidó származású egyházatyákkal
betöltetni, továbbá misztifikálni és isteníteni a zsidóság tetteit,
fenyegetőzéssel, félelemkeltéssel és a nyílt és nyers erőszak bevetésével (lásd
inkvizíció, vallásháborúk, eretneküldözések, kiátkozások, máglyahalál stb.)
mintegy vaksággal verni meg a híveket, hogy fel ne ébredjen bennük a gyanú, hogy
túl sok az ellentmondás egyrészt az egyházi funkcionáriusok napi gyakorlata és
igehirdetésének tartalma, másrészt pedig a Jézus által hirdetett valódi istenkép
és az Ószövetség „istene” (törzsi „istene”) által képviselt szellemiség és
szemlélet között. Így már érthető, miért tiltották súlyos büntetés terhe alatt
még a középkori szerzetes rendeken belül is pl. a laikus testvérek számára is –
nem beszélve a hívekről - a Biblia olvasását.
A reformáció hatására, miután az Ószövetséget is magában foglaló Biblia nemzeti
nyelveken is megjelent, az újkorban egyre inkább lazult ez a tilalom, s annak
mértékében, ahogyan rohamosan nőtt az írni-olvasni tudók száma, annál többen
vették kezükbe az Ószövetség könyveit is. Hogy előbb-utóbb alábbhagy az egyházi
lelkiismereti terror félelmetes nyomása, előre látható volt, mint ahogyan az is,
hogy egyre többen tárgyilagos szellemben, a vak fanatizmus bigottsága,
agymosottsága nélkül tanulmányozzák e vaskos könyv szövegét, és fölfedezve a
nyilvánvaló önellentmondásokat, levonják mindebből megcáfolhatatlan
következtetéseiket és tanulságaikat.
Ugyan miért zavar egy magát állítólag magyarnak valló főpapot, ha nemzetének
sokáig meggyalázott múltjáról az igazság fényében lehull a lepel? Ugyan miért
képtelenek egyházi vezetőségünk egyes tagjai a megingathatatlan érvek
kényszerítő súlya alatt revideálni nézeteiket, mégha ezek a nézetek akár Jézus
Urunk valódi népi hovatartozásával vagy egy a XV. század végéig fennálló,
önálló, Rómától és Bizánctól független apostoli magyar kereszténység meglétét
bizonyító tudáshalmazzal függenek is össze? Miért fáj az egyeseknek odafönn a
magyar egyházi hierarchia csúcsán, hogy kitisztul végre a magyarság őstörténetét
eddig körülvevő homály, és a hazafias érzület újjászületik Magyarhonban, hogy
öntudatra ébred a Nemzet? Kinek az érdekeit sérti mindez? Csak nem
szálláscsinálói-e ők egy az erkölcsi elveket mindig saját népük érdekeinek
alárendelő, erőszakos másik fajnak, amelynek most éppen Magyarországra fáj a
foga?! Csak nem vagyunk saját hazánkban útban a „nagytiszteletű és
nagyméltóságú, eminenciás és exellenciás” uraságok kenyéradó gazdáinak?!!
Én még egy másik egyházban nőttem föl. Egy olyanban, amelyért akár kész lettem
volna az életemet is föláldozni. Ez a mai egyház már nem az az egyház. Az az
egyház üldözött és szolgáló egyház volt. Szolgálta mind a haza, mind a gerinces
magyar keresztény emberek életét. (Itt nem a derekukat az istentelen hatalomnak
beadó békepapokról van szó!) Ez a mai alakulat az uralkodó egyház allűrjeivel
játszadozik, az emberek gondolatait mindenáron ellenőrizni akaró, híveit a
bégető, bólogató, ellenállásra és önálló gondolatokra képtelen, minden fölülről
jövőt kritikátlanul elfogadó birkák karámja felé terelő szervezetté változott
át. Az a régi, melyben fölnőttem, önérzetet, erkölcsi tartást és az
összetartozás érzésének ajándékát adta a hozzá fordulóknak. Igazi tápláló anya
volt. Szüleim asztalánál egymásnak adták gyermekkoromban családunk kedves
pap-barátai a kanalat. Ők általában a saját egyházi vezetőségük által is
félrelökött, megalázott, mellőzött, szinte nyomorban tengődő, tisztességes és
gerinces papok közül kerültek ki. Én tőlük tanultam a jézusi szellemiséget és
kedves esztergomi ferences tanáraimtól, akik közül nem egyet kínoztak majdnem
halálra a kommunista pribékek az Andrássy út 60. pokolbugyraiban, mert nem
tagadták meg semmi körülmények között sem az Üdvözítőt. Azóta a külsőségeket
ugyan megtartó szervezetté lecsúszott vallási formáció vezetőségének törekvései
egyre nyilvánvalóbbá váltak. Valami végérvényesen eltörött. Sokan hitehagyottak
lettek, csak kenyérkereseti foglalkozásból, rutinból folytatják papi munkájukat.
Már nem várják Jézus második, dicsőséges eljövetelét, mert egyeseknek túl sok
van már a „számláján”. Sokan közülük beadták a derekukat a kényelmes és biztos,
magas pozíciót biztosító szabadkőműves páholyok csábítására a gonosznak. Ez a
színtiszta igazság.
Valamivel kevesebb dörgedelmet, eminenciás uraim, és több magába nézést!
Kevesebb karrierizmust, több alázatot! Kevesebb fennhéjázást és dőzsölést! És
mindenekelőtt félre a feudális reflexekkel!! Ez lenne a legkevesebb, amit egy
valóban jézusi szellemben élő, keresztény főpaptól elvárhatna a hívők közössége.
Közhely, de ide kívánkozik: A világ megváltását mindenkinek saját magán kell
elkezdenie! És ne feledjük, ez MINDENKIRE vonatkozik, nemre, rangra, bőrszínre,
fajra, vallási hovatartozásra és páholyra való tekintet nélkül!